Barion Pixel

Montessori féle nevelés

Montessori:

”Montessori nevelési rendszerének minden mozzanata a képességek fejlesztésére, a valóság megismerésére, az ember megbecsülésére, a kölcsönös segítségnyújtásra, a tudás és a szépség szeretetére irányul.” 
 
 „Az így nevelt gyermek boldog, bátor, bízik önmagában, érzelmekben gazdag, segítőkész, gyermekkora derűs, hiszen érzi, hogy szeretik, és tiszteletben tartják személyiségét, biztosítják szabadságát.”**

**Forrás: Németh Krisztina: házi dolgozat, Magyarországi Montessori Egyesület: tanfolyami jegyzet, sulinet)

A Montessori pedagógia módszer Maria Montessoriról kapta a nevét (1870-1952), aki az első olasz női orvos volt. Hátrányos helyzetű családokat támogatott és elhanyagolt óvodás korú gyermekekkel foglalkozott. Megdöbbentette hogyan bánnak otthon a gyerekekkel, ami arra ösztönzte, hogy pedagógiát és pszichológiát tanuljon majd iskolát alapítson. Miközben gondozta a gyermekeket figyelte a viselkedésüket is. Céljául tűzte ki, hogy a gyermeki igènyeket helyezi előtérbe, majd erre alapozva egy teljesen új oktatási stratégiát dolgozott ki a 19. század végère, mely irányvonal a mai napig alkalmazott az oktatásban.

“Segíts nekem magam megtennem”
M. Montessori

A gyermekek egyèni fejlődését figyelembe véve támogatni kell az önállóság kialakulását, a belső késztetést, mely cselekvésre, tanulásra és felfedezésre késztet.

A kölcsönösen elfogadott szabályok betartása mellett szabad lehetőséget, függetlenséget kell biztosítani nekik, a tanulásra. Tehát maga dönti el a gyermek ha készen áll bizonyos készségek elsajátítására. Montessori szerint minden gyermeknek van egy természetes, belső terve, amely irányítja fejlődését.
Ezáltal, maga dönti el, mit szeretne csinálni, vagy mit szeretne megtanulni, nagyobb a motiváció is és az öröm is mellyel tevékenykedik. Montessori szerint a saját döntés önfegyelemhez is vezet. Ugyanis belülről fakad nem pedig szükséges és kényszerített.
Minden gyermek a saját tanulási ütemét követi, mert mind egyedülálló egyénnek tekinthető, és egyéni tanulási terveket és feladatokat visz véghez. Így, hogy maga kezdeményezhet feladatokat, a teljesítménye is jobban növekszik.

A függetlenség által pedig a személyes felelősségtudat is jobban fejlődik.

Igencsak időtálló ez a pedagógiai szemlélet, hiszen napjainkban, ebben a gyorsan fejlődő társadalomban rendkívül fontos a személyiség alapértékeit erősíteni, mint például a gondolkodás, önbizalom, kreativitás, együttműködés képessége vagy problémamagoldó kèpesség.

“Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége.”
M. Montessori

Aktualitások

Üdvözöllek a Favorita Woodworks webshopban!

A webshop technikai okok miatt nem üzemel, rendelés nem lehetséges!

Új elemek kerültek a webshopba!
-Elérhető már a Lumini mesés elemek készlet, három különböző színű és formájú, áttetsző elem kombinációjában.

Új formával bővültek a lumini és kristályos elemek: Óriás kristályos és lumini háromszögekkel tehetjük még változatosabbá a játékot!

-Kristályos oszlopok színesítik az építő elemek sorát. Rendelhetők egyesével illetve négy darabos készletben is!
-Óriás kristályköves hexi forma megérkezett a webshopba! Új forma, a szivárvány színeiben elérhető egyenként illetve készletben is.

-Élérhetőek  az óriás kristálykövek a szivárvány hét színében az AKRIL KRISTÁLYKÖVEK menüpont alatt.

-A webshop megújult, új termékek és termékkategóriákkal bővült! Gyere és nézz körbe! 

-Egyedi rendeléseket is készítek szívesen, ezzel kapcsolatban keress bátran e-mailben vagy telefonon.